Netflix Wiki
Advertisement
Netflix Wiki

Nawiedzony dwór w Bly (ang. The Haunting of Bly Manor) – amerykański hooror, druga część antologii, którą w 2018 r. rozpoczął serial „Nawiedzony dom na wzgórzu”.

Fabuła

W latach 80, po tragicznej śmierci niani, Henry Wingrave zatrudnia kolejną młodą kobietę, Amerykankę, do opieki nad osieroconymi bratanicą i bratankiem, którzy mieszkają w dworze w Bly z szefem kucharzem Owenem, ogrodniczką Jamie i gospodynią, panią Grose. Wnętrza przerażającego dworu w Bly, to miejsce, gdzie żywi i martwi mieszkają obok siebie a pewna historii, która wydarzyła się w XVII trwa do dziś.

Obsada

  • Henry Thomas jako Henry Wingrave
  • Victoria Pedretti jako Dani Clayton
  • Amelie Bea Smith jako Flora Wingrave
  • Benjamin Evan Ainsworth jako Miles Wingrave
  • Oliver Jackson-Cohen jako Peter Quint
  • Rahul Kohli jako Owen
  • Amelia Eve jako Jamie
  • T'Nia Miller jako Hannah Grose
  • Tahirah Sharif jako Rebecca Jessel

Ciekawostki

  • Piosenka wykorzysta w zwiastunie to "O Willow Waly".
  • Nawiedzony dwór w Bly to kontynuacja amerykańskiej antologii serialu horror Nawiedzony dom na wzgórzu. W pracy nad drugim sezonem wiele osób z obsady i produkcji Nawiedzonego domu na wzgórzu powraca do Nawiedzonego dworu w Bly.
  • 21 lutego 2019 roku Netflix przedłużył serial na drugi sezon jako serię antologiczną, dlatego sezon 2 ma inny tytuł, historię i postacie. Oba sezony nie będą miały ze sobą powiązania.
  • Rozpoczęto produkcję 30 września 2019 roku, a premiera na Netflix odbyła się 9 września 2020 roku.
  • Produkcja tego serialu zakończyła się sukcesem na miesiąc przed zawieszeniem produkcji wielu programów telewizyjnych w związku z pandemią COVID-19.
  • To 35. adaptacja na potrzeby filmu/serialu na podstawie noweli Henry'ego Jamesa pt. W kleszczach lęku.
  • Film fabularny Guwernantka z 2020 roku, wydany w styczniu, również był oparty na książce W kleszczach lęku.

Lista odcinków

Kadr z filmu Tytuł Tytuł oryginalny Reżyseria Scenariusz Data premiery Numer Odcinka
Cudowne miejsce.jpg Cudowne miejsce The Great Good Place Mike Flanagan Mike Flanagan 9 października 2020 01x01
Młoda guwernantka z Ameryki postanawia zmienić świat, opiekując się dwójką sierot w angielskiej rezydencji. Jednak przez cały czas towarzyszy jej uczucie lęku.
Wychowanek.jpg Wychowanek The Pupil Ciaran Foy Mike Flanagan 9 października 2020 01x02
Śmiertelnie przestraszona Dani postanawia dać nauczkę swoim podopiecznym. Jednak dzieciaki doskonale wiedzą, jak zajść jej za skórę.
Dwie twarze część 1.jpg Dwie twarze: część 1 The Two Faces Part 1 Ciaran Foy Mike Flanagan 9 października 2020 01x03
Dani i Miles doświadczają dziwnego spotkania z przeszłością. Peter Quint, Rebecca Jessel i ich zawiła historia rzucają cień na życie w rezydencji.
Przyjaciele naszych przyjaciół.jpg Przyjaciele naszych przyjaciół The Way It Came Liam Gavin Mike Flanagan 9 października 2020 01x04
Dani zmaga się z poczuciem winy i druzgocącą stratą. Flora i Miles przeżywają żałobę na swój sposób. Mieszkańcy Bly wspominają zmarłych przy ognisku.
Ołtarz umarłych.jpg Ołtarz umarłych The Altar of the Dead Liam Gavin Mike Flanagan 9 października 2020 01x05
Widziała już wszystko. Pokojówka Hannah Grose wspomina żywych i umarłych uwięzionych w dworze w Bly.
Radosny zakątek.jpg Radosny zakątek The Jolly Corner Ben Howling
Yolanda Ramke
Mike Flanagan 9 października 2020 01x06
Dręczony poczuciem winy Henry Wingrave znajduje ukojenie w pracy i w alkoholu. Dani umawia się z Jamie. Flora przywołuje wspomnienia.
Dwie twarze część 2.jpg Dwie twarze: część 2 The Two Faces Part 2 Ben Howling
Yolanda Ramke
Mike Flanagan 9 października 2020 01x07
Miles i Flora zostają wciągnięci w grę duchów. W obliczu faktów Rebecca dochodzi do przykrych wniosków. Hannah dokonuje wstrząsającego odkrycia.
Historia pewnej garderoby.jpg Historia pewnej garderoby The Romance of Certain Old Clothes Axelle Carolyn Mike Flanagan 9 października 2020 01x08
Mroczna przeszłość Bly wychodzi na jaw. Viola, niegdyś żelazna dama dworu, pogrąża się w złości i postanawia opętać wszystkie otaczające ją dusze.
Bestia w dżungli.jpg Bestia w dżungli The Beast in the Jungle Axelle Carolyn Mike Flanagan 9 października 2020 01x09
Jej sen dobiegł końca, ale niebezpieczeństwo zostało. Hannah zbiera odwagę do działania. Mieszkańcom Bly grozi coś gorszego niż śmierć. Kto zapłaci cenę?

Media

Plakaty odcinków

Filmy

Linki zewnętrzne

Advertisement